lørdag den 11. juni 2011

Havregrød med kaffe

Jeg vil undlade at blogge om min morgenmad hver dag af to årsager: 1) Jeg er bange for, at det bliver en lidt for stor mundfuld. 2) Den er faktisk ret kedelig.
Sagen er nemlig den, at jeg indtil for kort tid siden sprang min morgenmad over og nøjedes med at drikke kaffe. Men da det ikke er så sundt, og jeg har en 16,5 km cykeltur ind til mit arbejde, så blev jeg enig med mig selv om, at jeg hellere måtte begynde at spise noget morgenmad af en eller anden art. Men jeg er altså ikke specielt innovativ om morgenen til hevrdag, så det bliver til en portion havregrød sammen med min kaffe. Mit morgensæt ser dermed således ud:


I weekenderne er det nogle gange lidt mere spændende, når manden og jeg spiser morgenmad sammen. Men til hverdag står dn altså på havregrød. Det gode ved havregrød er, at det er forholdsvis kaloriefattigt, men det giver god energi, så ofte laver jeg en lidt større portion og tager så resten med på arbejde, så middagsmaden også bliver til havregrød. Det lyder ikke særlig spændende, men jeg kan virkelig godt lide grøden. Og så er der den sundhedsmæssige side af sagen. Vi skal jo som nævnt giftes om under to måneder, og der skulle bruden jo gerne være bedårende og slank. Det er vigtigt for mig, fordi jeg indtil for to år siden var ret overvægtig. Men jeg smed de overflødige kilo, og hvor jeg før skammede mig over min krop, så glæder jeg mig nu til at gå ned mod alteret og være "center of attention". Men det betyder også, at jeg skal være lige en tand mere fit, end normalt - men mon ikke det er en helt normal tanke at have op til sit bryllup? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar