fredag den 17. juni 2011

Fødselsdagslagkage

Lige siden jeg var en lille pige har jeg ønsket mig en stor fødselsdagslagkage. Men sagen er den, at jeg aldrig har brudt mig særlig meget om kage eller søde sager - indtil for to år siden. Faktisk lidt komisk, for det var egentlig først efter, jeg havde været igennem 10 måneders slankekur, så kunne jeg godt lide søde sager. Jeg tror det skyldes, at jeg var på nupo-kur, hvor jeg blandt andet spiste nogle barer med chokolade udenpå, så jeg blev vænnet til det søde. Hvorom end alt andet er, så har jeg lige siden haft en dejlig sød tand, og i år skulle så være året, hvor jeg lavede mig en stor fødselsdagslagkage. I morgen har jeg nemlig fødselsdag, og jeg har allerede taget beslutningen om, at jeg også fylder 25 næste år - jeg står på den alder ;)

lagkagebund penslet med romessens, konditorcreme og rabarberkompot med jordbær

jordbær og blåbær blandes med råcreme

og kommes ovenpå creme-rabarberlaget

Den færdige lagkage pyntet og fin - jeg kan ikke lide glasur, så jeg puttede marcipan udenpå kagen

Vi snød lidt og tog et par stykker efter aftensmaden i dag
Til aftensmad fik vi rester fra i går, og så fik vi lige et lille stykke af lagkagen. Jeg kan ikke lide glasur, det er ALT for sødt for mig, så jeg rullede noget marcipan ud og beklædte kagen med det i stedet - jeg elsker nemlig marcipan :) I morgen fejrer vi fødselsdag med hygge-morgenmad, og så skal vi spille gadevej fodbold. Til aftens skal vi ud og spise på restaurant Flammen inde i Odense - det glæder jeg mig til. Det er bare kød og kød og kød buffet, det skulle være rigtig lækkert, og vi ELSKER begge kød. Kæresten er oprindelig uddannet slagter, så hn har lært mig at være en rigtig kødspiser ;) Og så må vi se, om der også er plads til et stykke af kagen :)

2 kommentarer:

  1. Efter noget skab hovedregning, er jeg kommet frem til det må have været i går du havde fødselsdag - Så (forsinket) tillykke! :)
    - Kagen ser i hvert fald rigtig lækker ud!

    SvarSlet
  2. Takker :) Det var den også i den grad..

    SvarSlet