torsdag den 16. maj 2013

Yndlingsmorgenmad

Jeg kunne også have kaldt det her indlæg "Smagen af sommer", for der er nogle ting, som bare er ensbetydende med sommer for mig. Og min yndlingsmorgenmad (som lægger sig tæt op ad en dessert) er i den grad en af dem. Græsk yoghurt med friske bær, müsli og ahornsirup tager mig tilbage til en af min og mandens første ferier, hvor vi var på Kreta. Her spiste vi græsk yoghurt med honning hver eneste morgen, og vores fælles rejsefeber tog fat - jaja, jeg ved godt, at Kreta ikke er den vilde eksotiske oplevelse, men man skal jo starte et sted, og her startede vi altså :)

Og JA, jeg ved godt, at græsk yoghurt med ahornsirup ikke er en specielt sund morgenmad, men det gør den bestemt ikke mindre lækker - og man skal jo ikke spise det hver dag. Men som favoritmorgenmad med en god kop kaffe til, så har vi altså her en vinder for mig.

Græsk yoghurt, blåbær, hindbær, hjemmelavet müsli og ahornsirup

Ahornsirup skal flyde omkring yoghurten

Sidste billede af den lækreste morgenmad, som ikke skal spises hver dag
Så græsk yoghurt er en af mine sommersmage. En anden er jordbær med fløde, som jeg i den grad har haft lyst til i denne uge, selvom de danske jordbær endnu ikke har noget smag, og vejret ikke har været til det. Men hvad hun craver skal hun få, og med kun 14 dage til termin, så må man lige malke de sidste fordele. Jeg tror for øvrigt lysten bunder i, at jordbær kun må spises i begrænsede mængder, når man ammer, så jeg er jo "tvunget" til at få spist lidt på forhånd.

Sommersmag til trods for regn på ruden

Hvad er smagen af sommer for jer? Er der en ret, en dessert, en madvare eller noget helt andet, som bare siger "NU er det sommer", eller som i får lyst til, første gang temperaturen nærmer sig de 20 grader?

1 kommentar:

  1. Min mors limekoldskål, kartoffelsalat, sunlollys, is-kaffe, grillmad og serranoomviklet asparges emmer af sommer i min bog!

    - Anne

    SvarSlet