fredag den 22. juli 2011

Nem pizza og lidt om sorg

Jeg er ked af, at jeg har været lidt nærrig med indlæg på det seneste. Min kærestes farfa døde i lørdags, og mandag blev hans morfar så indlagt på hospitalet med en blodprop. Så det har været en uge uden de store mad-oplevelser men til gengæld med fokus helt andre steder. Og den sparsomme tid der så endelig har været, ja den går til at bage pølsehorn, pirokker g frikadeller til brylluppet - som skal stå om 15 dage, og hvor der skal bages til (hold nu godt fast) 79 mennesker :)

Ind til jeg lige vender tilbage med nye sjove opskrifter, så får i lige mit bud på nem reste-mad, når det er nemmest.i havde fået pasta og kødsauce med kødsauce fra fryseren og havde i forvejen nogle oste-rester og nogle tortillas liggende, så det var jo oplagt at lave pizzaer af det hele. Jeg elsker at få ryddet ud i resterne ved at lave nye lækre ting af dem. Kæresten spiser denne som pizza, og jeg laver den gerne til en pizza-sandwich - altså klapper den sammen med noget salat og dressing indeni.

Pizzaen, når den kommer i ovnen
Opskrift Tortillas-pizza til 2 personer
4 tortillas
1 ds. tomatpuré
1 lille brie
revet mozerella eller andet ost
oregano og basilikum
fyld: kan være hvad som helst - i dette tilfælde kødsauce.

Tænd ovnen på 200 grader. Læg de fire tortillas ud på 2 bageplader, smør dem med et tyndt lag tomatpure, smør kødsaucen eller kom fyldet på. Skær brien i meget tynde skiver med en god skarp kniv og fordel dem hen over. slut med revet ost af en art - vi brugte resten af en ost, som vi havde liggende. Men hvis jeg skulle købe ost til formålet, ville jeg nok bruge mozerella eller en blanding af mozerella og cheddar. Smid pizzaerne i ovnen i 5-10 minutter indtil osten er smeltet, og kanten er lidt sprød.

Jeg har hovedet fyldt med gode idéer til både mad og bloggen. Men tiden kniber virkelig i øjeblikket med brylluppet forude, og jeg arbejdet omkring en 40-45 timer om ugen op til, og så har der lige været dødsfald og sygdom. Så det er ikke lige overskud, jeg har mest af. Men giv tid, og jeg lover at vende stærkt igen ;) Efter brylluppet daffer vi 15 dage til Caribien, så det er nok først i slutningen af august, at jeg kommer helt op i gear. Men jeg håber da på at få lavet noget god mad og nogle sjove kager inden da også. I dag står den på begravelse for mandens farfar, og bagefter tager familien ud og spiser i Kerteminde.
Faktisk var manden og jeg ude og spise på en fiskebuffet i Kerteminde i tirsdags også, og jeg kan VARMT anbefale stedet. Jensens Fiskerestaurant er det bedste fiske- og skaldyrssted jeg nogensinde har spist, og så er det vanvittigt billigt. 189 pr person, og så kan man mæske sig i deres KÆMPE fiske og skaldyrsbuffet. Her er alt, hvad hjertet kan begære af fisk og skaldyr. Og helt ærligt, så hvis man bare tænker på noget som varmrøget laks, så kan man jo NEMT spise fisk for 200 kroner. Når vi rigtig køber ind hos fiskehandleren, så nærmer vi os også snildt den samme pris. Det er utroligt, at de kan gøre det for så lidt. Det er egentlig lidt pudsigt, for jeg har en kusine i Sæby, som vi var til konfirmation hos sidste år, og der skulle vi prøve byens berømte fiskerestaurant Jensens Fiskerestaurant. Den lå kun i Sæby, og vi havde prøvet den, da vi var der til storesøsterens konfirmation 5 år tidligere, så det havde vi snakket meget om. Besøget levede fuldt ud op til forventningerne, og vi var lidt bekymrede, for nu var der ikke flere, der skulle konfirmeres, så hvilken undskyldning skulle vi bruge for at komme til Sæby og spise fisk. Her for et par måneder siden finder vi så ud af, at der er åbnet en ny fiskerestaurant i Kerteminde - Jensens har så åbnet en der gså, så nu ligger den TO steder i DK, og det ene sted er kun 25 minutters køretud fra os af. Så det var skæbnebestemt, at vi skulle frekventere buffeten, når muligheden bød sig ;)

4 kommentarer:

  1. Puhh, lyder som en hård uge. Jeg sender jer lidt god karma....

    Jensens Fiskerestaurant er noteret, lyder som et lækkert sted :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Tak Birthe, hvor er du sød.. Ikke den sjoveste uge nje - men nu er den da heldigvis snart slut, så må vi håbe, at den næste bliver bedre.

    Det er også virkelig et lækkert sted, men husk at booke bord i god tid, hvis i kommer på de kanter - det er ret populært her i feriesæsonen :)

    Vh. Louise

    SvarSlet
  3. Åh Louise, det lyder godt nok forfærdeligt, jeg håber at I er kommet jer lidt igen - og at du er ved at være klar til den store dag! Nøj hvor bliver det bare spændende - jeg ELSKER bryllupper, så hvis du vil dele lidt billeder så vil jeg sluge det råt :D :D
    Jensens Fiskerestaurant har jeg også besøgt, og det er bare et helt fantastisk sted, maden, betjeningen og ikke mindst beliggenheden - det er ikke sidste gang vi er der!
    Og pøj pøj med pulled pork/pulled beef projektet ;) ;)

    - Maj :D

    SvarSlet
  4. Hej Maj,

    Ja, det har lige været lidt tungt, og ikke helt så godt op til så stor en dag. Men det ser ud til at gå den rette vej, så nu fokuserer vi på bryllupsplanlægningen - det er der mere sjov ved :) Jeg lover, at jeg ikke er nærrig med billederne, må se om jeg kan nå at snige et par stykker her ind, inden vi tager på bryllupsrejse ;)
    Ja, Jensens er fantastisk, vi sad udenfor under sol og lidt let vind, så det var bare helt perfekt - det er bestemt ikke sidste gang, vi er der..
    Hehe, vores pulled pork - eller nakkebabyen, som manden så kækt har døbt den, ligger og hygger sig i ovnen lige nu.. Den dufter i hvert fald skønt, og jeg gav Kim til opgave at købe en nakkesteg med hjem fra arbejde (Føtex), hvilket har resulteret i 1,9 kg pulled pork, som venter på vores 2 sstakkels maver i aften - det var det med mænd og kød ;)

    Sommerhilsener fra Louise :)

    SvarSlet