fredag den 8. juli 2011

Polterabend

Som sagt, så blev jeg bortført lørdag morgen (2/7 - egentlig sjovt, for det er den dato, manden og jeg først ville have haft som bryllupsdag). Jeg havde en aftale med min veninde Camilla fra Århus om, at hun skulle komme hjem til mig klokken 10, og så skulle vi hygge og spise brunch, og om aftenen skulle vi så til en fødselsdag hos en af hendes venner her på Fyn. Hun skulle så sove hos mig, og vi skulle bare have rigtig tøseweekend.

Men da Camilla kom, tog hun mine hænder og sagde "Lolle, nu skal du høre" og jeg sagde "Åh nej, hvad har du nu lavet?", hun fniste og sagde "Der er sket en lille ændring i planerne. Du har en halv time til at pakke en taske, og så kører vi. Du skal have noget praktisk tøj med og noget til stiletter." Jeg var forvirret, og gik i gang med at pakke. Camilla nød situationen, og jeg bød på en cider mens jeg for forvildret rundt og stillede spørgsmål, som hun ikke ville svare på. Hm..

10.30 ringede det på døren, det var min veninde Anna, der stod ude i regnen og spurgte "Giver du en kop kaffe". Ehh, jeg var mildest talt forvirret. Ser i Anna og Camilla kender ikke hinanden, jeg var på højskole med Anna før jeg startede på uni, og Camilla har jeg været guide sammen med. Jeg blev ikke mindre forvirret af, at de to nu tilsyneladende kendte hinanden. Men endnu havde dumme Louise ikke lugtet lunten for alvor.

Så blev jeg gænget ind på bagsædet af Camillas Fiat500, fik en rekorderlig stukket i hånden og så gik turen ellers mod en bro. Her blev dagens første sjove sætning sagt af Camilla, som var chauffør, da Anna tilbød hende en cider også "Nej tak, jeg har allerede drukket", jamen tak frøken chauffør. Da vi kom til broen udbrød jeg "Nårh, jeg kan da se, at vi skal til Jylland" - jeg var begyndt at tro, at vi skulle over til Camillas sommerhus ved Vestkysten. De to på forsædet fniste, og da vi nåede betalingsanlægget i Korsør vidste jeg hvorfor. Lidt blondine er man vel :)

Vi ankomtil Bakken, hvor jeg ikke har været siden jeg var en meget lille pige. Men jeg skal der helt sikkert igen sammen med manden, for der er godt nok hyggeligt. Jeg fik et kort i hånden og blev bedt om at finde en forlystelse. Her hoppede en af mine andre veninder, Liv, frem med et diadem og et slør - og så faldt femøren. Jeg blev iført den skønne udklædning og leverede selv et par røde kinder til lejligheden.
Soltaget nede og armene oppe på bagsædet af en Fiat500
Liv og Camilla smuttede, og jeg skulle finde en ny forlystelse. Her hoppede Britt - en fjerde veninde frem. Jeg var stadig forvirret, men helt utrolig rørt over, at de sådan havde arrangeret en dag for mig - det er jeg stadig meget rørt over.

Anna, Britt og jeg prøvede en forlystelse, og gik videre rundt på Bakken, indtil vi kom til den fineste picnic, som Camilla og Liv imellemtiden havde sat op. Det var inde mellem træerne, og simpelthen så hyggeligt. Selv om vejret havde været lidt tvivlsomt, så pludselig brød der hul i skyerne, og solen skinnede fra en skyfri himmel på vores skønne picnic. Det var perfekt.

Efter et par timers picnic og dertilhørende sladder, tog vi en tur i én af hestevognene. Solen skinnede stadig, og vi fik champagne og nød turen. Selv om jeg ikke bryder mig om heste, så var det en skøn tur - klart den mest behagelige heste-transport, jeg nogensinde har prøvet :)

Vi prøvede endnu en forlystelse - en vild én af slagsen, inden vi forlod bakken. Vi kørte hjem til Britt, hvor vi hyggede os lidt i solen, mens Britt baksede i køkkenet for at lave en lækker middag, som vi senere skulle nyde. Vi besluttede os for at gøre os festklar inden maden, men mens vi stod og gjorde os klar, ringede det pludselig på døren. Det var endnu en veninde - Mame, som kom direkte fra arbejde. Jeg var lige ved at græde, for det var så skønt at se hende igen, og jeg troede ikke, der var flere overraskelser - men jeg skulle blive klogere.

Efter en skøn middag og en masse sladren, ringede det igen på døren. Jeg var forvirret. Ind kom en nydelig dame, som sagde, at hun kom fra zoologisk have, og skulle fortælle os noget om de forskellige dyr og sanserne. Okay, fint nok. Hun havde hørt, at jeg var en dyreven. Jo jo. Så fik jeg bind for øjnene, og skulle stikke min hånd frem og gætte hvilket dyr, der berørte min hånd. Det første var noget fjerlignende, så jeg gættede påfugl. Ikke rigtigt. Det næste var noget rundt, som pludselig vibrerede, jeg fik et chock og de andre var flade af grin. Hun var ikke fra zoologisk have, men var kommet for at holde et dildoparty for os. Det var første gang, jeg var til sådan et, men jeg var positivt overrasket. Det var simpelthen bare så godt, og selv om det ikke lige er alle ting, der falder i ens smag, så er det jo skægt at se, hvad der findes af spøjse ting.
En kryptisk klokke, som var ét af købene ved aftenens event

Efter den oplevelse, drak vi en masse dejlige bobler og tog i byen. Det var en super bytur og en super aften med tøserne. Alt i alt et helt PERFEKT polterabend, som sluttede omkring klokken fire om natten, hvor vi drog hjemad. Jeg fik det dårligt i taxaen, og selv om jeg holdt mig i skindet indtil vi nåede hjem til Britt, så måtte jeg give op på hendes havegang, hvor jeg kom til at returnere en god stor del af det, der var kommet indenbors i aftenens løb. De andre mente, at det var den perfekte afslutning. Og det var det vel egentlig også, det er mange år siden, jeg har lavet sådan et stunt, men sådan skal det nok være på et polterabend. I hvert fald var det en helt sublim aften og dag, og jeg er pigerne dybt taknemmelig <3 
Og her ser i så, hor kvæstet jeg var dagen efter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar