tirsdag den 31. december 2013

Kransekage

Her kommer opskriften på vores nytårskransekage. I må selv tilsætte glasur, chokolade eller hvad i ellers kunne lyste - jeg er nemlig ikke til glasur, og da vi har bær dyppet i chokolade, synes jeg det bliver lige lidt meget, hvis der også skulle være chokolade på kransekagen. Så se det som en grundopskrift.

Vi bliver kun os til nytår, men man skal ikke gå ned på kransekage

Kransekage
400 gram marcipan*
3 æggehvider
100 gram rørsukker

Rør sukker og æggehvider sammen, og lad det stå på bordet i 30-45 minutter, indtil sukkeret er opløst. Riv marcipanen, og pisk marcipan og æggehvideblandingen sammen. Pisk godt, så der ikke er nogle klumper. Kom kransekagemassen i en sprøjtepose, og sprøjt toppe, ringe eller andre former kransekage på en bageplade. Bag ved 180 grader i cirka 10 minutter - hold godt øje med

* Jeg bruger altid Odense Marcipan, og det er ikke kun, fordi vi bor på Fyn. Jeg synes billigt marcipan smager billigt, og Anton Berg er for klistret og flydende for min smag.

2 kommentarer:

  1. Hvor er den fin. Rigtig godt nytår til dig og din familie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Også rigtig godt nytår til jer, håber i havde en god aften :)

      Slet