tirsdag den 31. december 2013

Nytårsmenu

I aften er det nytårsaften, hvordan skal i fejre det? I år bliver det stille og roligt for os, vi holder det bare her hjemme med os selv og vores lille pige. Det er det nemmeste, og så kan vi få lidt tiltrængt voksentid, når hun er lagt i seng efter aftensmaden - jeg håber, at hun kan sove til trods for lyden af alt fyrværkeriet. Selvom det bliver stille og roligt, så skal vi selvfølgelig alligevel have noget god mad. Manden skaffer noget godt kød (til de af jer, der ikke lige ved det, så er han slagtermester), det er nogle kæmpe Princip bøffer, som skulle være rigtig gode, og så fikser jeg alt andet. Her er vores nytårsmenu:

Avocadobåde med rejer og skaldyrsdressing
*
Bøffer med flødekartofler og to slags sauce
*
Hasselnøddekage med chokoladecreme og whiskeyflødeskum
*
Kransekage, champagne og friske bær


Det er, hvad vi skal have her hjemme. Desserten og kransekagen skal der nok komme opskrift på engang i det nye år. Hvad skal i have?

Kransekagen er lavet, og nu ryger champagnen på køl

Udover god mad, så handler nytårsaften også ofte om at gøre status, lave nytårsfortsæt og se frem mod det nye år. Som regel laver jeg ikke andet nytårsfortsæt end, at jeg skal gøre mit bedste, og det gælder så, uanset hvad jeg kaster mig ud i. Jeg tror på at gøre sit bedste hver dag, fremfor at komme med tomme løfter om store ændringer en gang om året. Når der skal gøres status på år 2013, så kan jeg ubetinget sige, at det har været det bedste år i mit liv. Det er naturligvis, fordi jeg er blevet mor. Den 4. juni 2013 ændrede mit liv sig for altid, og jeg tror ikke, at der nogensinde kommer en oplevelse eller et år, som slår den oplevelse og det her år. Derfor gør jeg mig heller ikke forhåbninger om, at 2014 bliver nær så godt. Men jeg er nu ikke i tvivl om, at det bliver et godt år, og jeg glæder mig til alle de oplevelser, som 2014 gemmer på for mig og for vores lille familie. RIGTIG GODT NYTÅR!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar