torsdag den 7. juni 2012

Spanske tapas

Der har været ngle måneders stilhed på bloggen, og det beklager jeg. Det startede med en dejglig lang ferie i Thailand, men så kom jeg aldrig rigtig op på hesten igen. Jeg begyndte at tænke over, hvad det egentlig skulle være fr en blog. Sagen er den, at både min mand og jeg arbejder utrolig meget, så vi får sjældent lavet så interessant mad, som jeg gerne ville. Og jeg beundrer virkelig jer, der kan få blogget hver dag, og det giver mig super meget inspiration, men jeg kan simpelthen ikke få taget mig sammen. Så tænkte jeg, om jeg ville lave det til en "kun dessert" blog, men af og til får vi noget, som jeg synes, der er værd at vise, så det duer heller ikke. Jeg fortsætter altså med en blandet landhandel, så det må i finde jer i :) Og så må i undskylde, hvis der går perioder uden så megte blogging, det kan betyde, at vi intet sjovt får at spise, at vi er på ferie eller at jeg er doven :)

Nuvel, den anden dag fik vi nu alligevel noget, der er værd at blogge et billede af. Siden jeg var guide i Spanien har jeg haft en fokærlighed for det spanske køkken, spanske vine og ikke mindst sangria :) Så da manden kom hjem med tre oste den anden dag, var jeg ikke i tvivl om, hvad det skulle blive til. I to dage mæskede vi os i spanske tapas. Det var skønt, og jeg krydrede det lige med hvidvinsdampede muslinger.




På bordet var der udover der tre oste, muslinger, spansk pølse, parmaskinke, melon og parmaskinke, wraps med parmaskinke og flødeost, oliven, krydrede mandler, syltede hvidløg, rødløg, snackpeber, hvidløgssmør, baguettes, kiks, pesto og aioli.

3 kommentarer:

  1. Velkommen tilbage!!

    Det med dårlig samvittighed kender jeg kun alt for godt, og jeg følger gerne med i din blandede landhandel, så kom bare an ;)

    Tapas er bare sååå lækkert, det er også noget af min favoritmad :D

    - Maj :D

    SvarSlet
  2. Hej søde Maj, tak, jeg glæder mig allerede til at ryste posen og ryste den dårlige samvittighed af mig ;)

    Og så har du for øvrigt lige givet mig lyst til Mojitos i weekenden - og god idé med hyldeblomst, det skal afprøves :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg bestemt at du skal Louise, for det smager altså virkelig godt, og selv som Virgin er den super god!!

      Og hvor ondt er det lige at poste sådan nogle lækre cookies - ååhhh mand, det er lige før jeg har lyst til at hoppe ud i køkkenet og lave nogle :D

      - Maj :D

      Slet