søndag den 3. februar 2013

Bananmilkshake med mandelmælk

Jeg er stor fan af milkshakes - eller egentlig er det mere smoothies, for de er ikke usunde, når jeg laver dem, men det er et skønt mellemmåltid eller dessert til at stille den søde tand. Min favorit, som er gangbar på alle tider af døgnet, er en simpel bananmilkshake, som vi for første gang fik, da vi var på bryllupsrejse i Caribien. Her fik vi den som tilbehør til morgenmaden hver eneste dag, og siden har den været fast inventar på weekendmorgenbordet her hjemme.
Men da jeg lavede mandelmælk for første gang den anden dag, så skulle den her naturligvis forsøges med mandelmælk - normalt bruger jeg økologisk letmælk eller skummetmælk, men mandelmælk giver den altså lige et ekstra pift. (Jeg beklager billedet, men jeg glemte alt om fotos, da den først stod foran mig, så måtte jeg bare kaste mig over den)

Billedet er ikke det bedste, men smagen fejler ikke noget

Bananmilkshake (1 stort glas)
1,5 banan
5 isterninger
1,5 dl mandelmælk

Blend det hele godt sammen og nyd straks - husk altid at drikke milkshakes med sugerør, så smager de bare bedre :)

NB: Når jeg laver det med almindelig mælk, så giver jeg den også altid et lille skvat vanillesukker, så det kan man også runde den af med, men undlad sukker, for bananen giver en skøn sødme i sig selv. Andre frugter kan naturligvis også tilføjes eller erstatte bananen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar