torsdag den 10. december 2015

At hjælpe andre

Jeg er stor tilhænger af, at man skal hjælpe, hvor man kan, og jeg synes, at det er vigtigt at sætte pris på de ting man har - både de materielle gode, men i særdeleshed også de menneskelige. Hver dag føler jeg mig taknemmelig for min lille familie, jeg har verdens bedste mand, de to dejligste piger, de bedste forældre og den bedste svigerfamilie. Men jeg ved også, at jeg er heldig, og at det ikke er en selvfølge. Derfor er det også vigtigt for både min mand og jeg at lære pigerne, at de skal sætte pris på, hvad de har og vide, at der er andre ude i verden, som ikke er så heldige som os. Det vil vi gøre ved, at de hvert år får et beløb som en del af deres julegave, hvor de selv må bestemme, hvilket godt formål, det skal gå til. I år er de dog stadig begge to for små til helt at forstå det, så der har vi valgt, at de skal have et regnskovs certifikat hver.

I samme ombæring har vi startet en indsamling fra pigerne som en del af deres farfars fødselsdagsgave - han fylder 60 år her i december, og så syntes vi, at det kunne være sjovt, hvis pigerne samlede ind til julehjælp til fattigere familier, i stedet for at købe ham en gave. Vi gjorde det også til mors dag i år, hvor både min og Kims mor i stedet for blomster, fik doneret et beløb til Red Barnet, så vi i stedet kunne hjælpe børn, som ikke har så fantastiske mødre som os.

Nå, men vi vil rigtig gerne samle så meget ind som muligt, så hvis I kan undvære en mønt, må I meget gerne støtte indsamlingen - intet bidrag er for småt. I må også meget gerne dele indsamlingen på facebook eller i blogland, hvis I har lyst.

I FINDER INDSAMLINGEN HER.
De to små julepiger, som samler ind til farfars gave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar