onsdag den 31. december 2014

Årets nytårsmenu

Vi holder en absolut afslappet nytår i år, hvor vi bare er os tre her hjemme. Det er nemmest med lillepigen, jeg er gravid og træt, og manden har arbejdet så meget op til jul nytår, at han allerhelst ville sove klokken 21. Så det bliver hjemmehygge cirka 10 meter fra sengen, hvis nu den kalder ;)

Men god mad skal vi ikke snydes for, så her kommer vores nytårsmenu - der er en del ting, som jeg ikke har prøvet at lave - eller spise før, så det bliver spændende.

Forret
Kammuslinger med kold avocado-ærtecreme

Mellemret
Kransekage og champagne

Hovedret
Chateaubriand med hjemmelavede pommes frites og hjemmelavet bearnaise

Dessert
Nøddekurve med regnbuemousse og friske bær
(Hvid chokolademousse, chokolademousse og jordbær/lime mousse)

Nytår
Kransekage konfekt og kransekagekager dyppet i nougat

Og hvad er så nyt, tænker I måske. Altså, vi har aldrig spist kammuslinger - og jeg har selvfølgelig aldrig lavet dem så. Jeg har desuden aldrig lavet hjemmelavet bearnaise, så det er jeg spændt på, og hjemmelavede fritter i olie er også nyt i mit køkken. Nøddekurve er også nyt, men jeg har lavet nøddebunde før, så det er jeg ikke på samme måde spændt på.

Kransekagen fra sidste år til nytår

I kan også lige få børne-nytårsmenuen, som ikke er særlig speciel eller noget - men med en lille pige, der helst af alt ville have boller med smør eller pærer, så er det vist også lidt underordnet.

Aftensmad 
(kl. 17 sammen med vores forret)
Fiskepinde med kold avocado-ærtecreme, agurkestave og ristet rugbrød

Dessert 
(til dronningens nytårstale)
Frugt og kiks

Og så er det sengetid for små, søde piger, som vågner klokken 7 om morgenen - godt nytår lille skat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar