fredag den 3. februar 2012

Ny morgenmads favorit

Som regel starter jeg min dag med en uopfindsom gang havregrød lavet på gryn og vand - sundt men unægteligt er det, at det er ret kedeligt. Når jeg så skal spice min morgen lidt op, ja så bliver det havregryn med mælk og hakkede mandler. foirleden faldt jeg så over nogle økologiske ruggryn fra Kornkammeret, som jeg simpelthen måtte eje - det lød for sundt til at gå min næste forbi.

Og jeg må sige, at det var kærlighed ved første bid. De mætter endnu mere end havregryn, og jeg synes, at de smager skønt - både i grød og med mælk på. Men jeg trængte nu stadig til at få relanceret mit morgen-ritual, så i denne uge, hvor jeg har arbejdet hjemmefra hele ugen, blev det endelig til noget.

Manden og jeg havde spist en sund 3-retters menu, da vi havde 5-års dag d. 1. februar. Desserten her var frugtsalat i nøddekurve med Cheasy vanilleyoughurt. Så inspireret af desserten blev min morgenmad dagen efter til frisk frugt i tern (jeg brugte mango, kiwi, æble og blomme), 3/4 af en dl vanilleyoughurt og en halv dl ruggryn. Billedet er ikke så spændende, men det smager super, er sundt og så mætter det længe.

Kedeligt billede, men det smager altså virkelig godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar