mandag den 6. juli 2015

Et lille pip fra babyboblen

Som de fleste nok har regnet ud, så meldte babyen sin ankomst, og årsagen til den rungende stilhed her på bloggen er altså, at jeg har befundet mig i en herlig babybobbel siden 28. april. Eller det vil sige, at det er ikke lige så meget en bobbel, som første gang man bliver mor. Denne gang har det været en bobbel af praktiske ting og det at finde ud af en rytme, når man er en familie på fire.

Rytmen har vi efterhånden fundet, og jeg vender nok tilbage til den første tid som mor i et længere indlæg senere. Men først kan jeg fortælle, at babyen blev en pige, og hun fik officielt sit navn i går. Marie Emilie, som hun hedder, er intet mindre end et skønt bekendtskab. Hun er om muligt endnu nemmere og sover endnu bedre (om natten) end sin storesøster gjorde, og det siger altså ikke så helt lidt, eftersom storesøster har sovet igennem - som i 12 timer i streg, siden hun var 3,5 måned gammel. Derudover er Marie simpelthen så sød, rar og lækker.

Og Grete-Johanne er faldet fint til i rollen som storesøster. Hun slæber sin dukke med overalt og efterligner mor. Så om morgenen giver vi lige Marie og dukken mad, inden vi går i vuggestue med Grete-Johanne, der er ret sødt. Og når Marie græder siger hun "Olig hie, olig" (hun kan ikke sige r, det bliver til h) eller "Så så baby, så så". Hun har en virkelig sjov alder (2 år og 1 måned), og det er vildt, hvor meget hun fanger.

Jeg er ikke i tvivl om, at de her to nok skal få meget glæde af hinanden, og jeg kan næsten ikke rumme al den kærlighed, som jeg har til dem.


Byd vellkommen til Marie

Glad og sød pige

Mit guld - Marie 3 uger og GJ lige knap 2 år

Grete-Johanne indtager natflaske i cool stil

Maries barnedåb

Opskriften er den samme (GJ tv. og Marie th.)

Livet som lillesøster...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar