søndag den 21. juli 2013

Peanutbutter is - snickers is

Da jeg så denne opskrift hos Piskeriset, var jeg ikke i tvivl om, at det måtte jeg forsøge mig med. Jeg er ikke selv så stor fan af peanutbutter, men det er manden, så jeg vidste, at det var lige noget for ham. Og jeg må indrømme, at jeg selv er positivt overrasket, peanutbutter som is er virkelig lækkert. Jeg ændrede  noget i opskriften, så jeg skriver den, som jeg lavede den. Den læner sig meget op ad snickers, hvis man serverer den med chokolade og karamelsauce

Peanutbutter er simpelthen fantastisk i is

Peanutbutter is (ca. 1,5 liter)
1 dl rørsukker
1 spsk vanillesukker
2 dl sødmælk
6 spsk crunchy peanutbutter (2/3 glas)
4 dl fløde
1,5 dl hakkede peanuts
75 gram hakket mørk chokolade (kan udelades)

Hæld sødmælk, rørsukker og vanillesukker i en skål, og pisk det, indtil sukkeret er opløst. Kom peanutbutter i en anden skål, og pisk mælkeblandingen i lidt efter lidt. Gør det samme med fløden. Hak peanuts og chokolade, og rør det i den cremede peanutsmasse. Frys i en ismaskine eller i fryseren, husk at røre i det under indfrysningen, hvis man ikke bruger ismaskine. Nyd isen med chokolade- og karamelsauce eller med frisk fugt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar