tirsdag den 27. december 2011

Juleråkost

Bare rolig, jeg spiser ikke råkost til jul. Men julen er slut, hverdagen har ramt det lille hjem, og det er netop gået op for mig, at der kun er 8 dage til vi skal på ferie. Derfor må jeg lige gøre en indsats for at smide lidt af julefedtet. Men jeg er bare slet slet slet ikke færdig med al den skønne julemad, som der hører sig til denne årstid. Derfor forsøgte jeg til dagens morgenmad og frokost at peppe en småkedelig gang råkostsalat op med lidt juleri. Det blev til det, jeg vil kalde en juleråkost :)
Råkost med mandler og figner i stedet for rosiner
Når jeg normalt laver råkost, så er det med revne gulerødder, ananas og rosiner - og af og til æbler også. Denne gang parkerede jeg dog rosinerne, men hakkede i stedet figner og tilsatte resterne af de mandelflager, som jeg ikke har brugt i konfekt. Det blev til en rigtig lækker råkost, som havde et strejf af jul i sig - selvom jeg nu hellere ville have mere flæskesteg med sovs, men det kommer man nu ikke til at se fin ud i bikini af, så jeg må styre min sovsetand lidt :)
Jeg håber at i alle havde en god jul, her hjemme var det den største jul, jeg nogensinde har holdt eller været med til. Vi var hele ti mennesker, og samtidig var det første gang, at vi holdt jul her hjemme, så det var spændende og rigtig godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar