lørdag den 12. september 2015

Browniemuffins med nutellafyld

What can you say, when words are not enough? De her muffins er så lækre, at jeg ikke rigtig kan beskrive det. Jo, det kan jeg faktisk godt. Jeg har ikke spist dej, siden jeg var ret lille, men her slikkede jeg skålen og piskerisene. Jeps, jeg var det granvoksne menneske, som stod der med chokoladedej i hele ansigtet.

Skøn muffin med dyb chokoladesmag og en blød overraskelse

Browniemuffins med nutellafyld (18 stk)
5 æg
100 gram brun farin
200 gram sukker
1 spsk. vaniljesukker
1/2 tsk. salt
2 spsk. kakaopulver
300 gram mørk chokolade
150 gram smør
1 dl mel
NUTELLA
Hasselnøddeflager til pynt

Smelt smør og chokolade ved lav varme i en gryde. Pisk æg, sukker, vanilkesukker og brun farin til en luftig masse. Tilsæt mel, salt og kakaopulver, og pisk igen. Hæld den smeltede chokoladeblanding i, mens der piskes. Fordel dejen i muffinsforme, og kom en lille skefuld nutella midt i hver muffin. Giv nutellaklatten et lille tryk, så den dækkes af dej. Drys med hasselnøddeflager, og bag i 15-20 minutter ved 170 grader. Pas på ikke at bage dem for meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar