mandag den 24. februar 2014

Müsli med frysetørret hindbær

Den anden dag fik jeg en skøn sampak af en veninde, hvis kat jeg har passet, mens de var i sommerhus. I pakken var der blandt andet en pose frysetørret hindbær, hvilket jeg aldrig har lavet noget med før, så det satte tankerne i gang, og jeg fik en masse idéer. To af dem skulle føres ud i livet, og den første er en gang müsli, hindbærrene giver en syrlighed som virkelig er god i müslien.

Müsli med frysetørret hindbær

Hindbærrene giver müslien en lækker syrlighed

Stay tuned for min idé til resten af denne pose lækre hindbær

Der er altså ymer nedenunder bjerget af lækker müsli

Müsli med frysetørret hindbær
2 dl havregryn
1 dl ruggryn
1 dl quinoa flager
1 dl mandler
1 dl ristede, afskallede hasselnødder
1 dl græskarkerner
1,5 dl kaffe
1 spsk honning
1 spsk brun farin
1 spsk vanillesukker
1 dl frysetørret hindbær

Bland kaffe, honning, brun farin og vanillesukker til honningen er opløst. Hak mandler og hasselnødder, og bland dem med grynene*. Bland kaffeblandingen i grynene, spred blandingen ud på en bageplade beklædt med bagepapir, og rist i ovnen ved 180 grader i en halv times tid. Rod rundt i müslien hver femte minut. Lad den køle helt af, og bland så med hindbærrene.

*Alle kerner, nødder og gryn kan erstattes af andre ting, det vigtige er, at der er 4 dl gryn og 3 dl nødder/kerner

1 kommentar:

  1. Uhm, hvor lækkert - elsker også de seje, syrlige hindbær!

    - Anne

    SvarSlet