fredag den 3. januar 2020

Fyldt kæmpecookie

Jeg følger en farlig profil på Instagram, som ofte får mine tænder til at løbe i vand, og da jeg så hendes såkaldte S'mores pizcookies, var der ingen tvivl om, at den måtte ind i mit køkken asap - familien var heldigvis rørende enige. Sådan er de som regel så opbakkende. Jeg ændrede lidt i den og brugte min yndlings opskrift på cookies, som er fra Maria Vestergaard. Jeg erstatter dog altid halvdelen af chokoladen med Daim, da det både giver bitterheden fra den mørke chokolade og sødmen fra karamellen i Daim, så bliver de efter min mening helt perfekte. I denne version har jeg også tilføjet et par håndfulde ristede, hakkede hasselnødder. Den originale opskrift på cookiedejen findes her.


Fyldt kæmpe cookie
En portion cookiedej med mørk chokolade, Daim og ristede hasselnødder - jeg bruger resten af dejen til cookies, som altid er i kagedåserne her hjemme.
Mini skumfiduser eller store skumfiduser, der er klippet lidt mindre
Mørk chokolade
Digestive

Start med at lave cookiedejen. Find en skål eller et ovnfast fad, og beklæd bunden og 4-5 cm op ad kanterne med cookiedej, den kan bare trykkes ud med fingrene. Drys med skumfiduser, mørk chokolade og Digestivekiks, som er brækket i mindre stykker. Lav et låg af cookiedejen, og læg det ovenpå. Bag ved 180 grader i cirka 20 minutter. Lad den køle lidt af, inden den spises, men spis gerne med en kugle god vaniljeis.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar